آرشیو بهمن ماه 1402

وبلاگ اختصاصی انتشارات پویش - معرفی برترین کتاب های کمک آموزشی

بهترین دفتر املا و دفتر خوشنویسی

۳ بازديد

دفتر املا

دفتر املا ابزاری کاربردی و آموزشی است که به کودکان و نوجوانان کمک می کند تا مهارت های نوشتاری خود را بهبود بخشند. این جزوه ها شامل انواع تمرین ها، تست ها و فعالیت هایی است که برای بهبود نوشتار و املای دانش آموزان طراحی شده اند. دفترهای نوشتن با استفاده از روش های تصویری و تعاملی به کودکان کمک می کند تا قواعد نوشتن را درک کنند و در قالب تمرین های عملی نوشتن جملات و عبارات فارسی را تمرین کنند. این دفترچه ها مفاهیم را به روشی ساده و قابل فهم توضیح می دهند و کودکان را تشویق می کنند تا مفاهیم را با استفاده از جملات مثال تمرین و تقویت کنند. هدف اصلی این دفترها بهبود مهارت املایی و افزایش اعتماد به نفس در این زمینه است. برخی از موضوعاتی که در دفترهای نویسندگی مطرح می شود عبارتند از:

قوانین نوشتن

املای کلمات ساده و پیچیده

جملات و متن های کوتاه

واژگان عمومی و دستور زبان

با خرید دفتر زیبانویسی، دانش‌آموزان می‌توانند مهارت‌های خواندن و نوشتن خود را بهبود بخشند و مهارت‌هایی را که برای استفاده در زندگی روزمره نیاز دارند، به دست آورند.

دفتر املا، خرید دفتر املا، قیمت دفتر املا، کابل دفتر املا، میز راهنمایی

نوشتن و نوشتن برنامه های نوت بوک

دفتر املا یا دفتر نوشتن ابزاری کاربردی در زبان فارسی است که برای تصحیح و نوشتن صحیح کلمات استفاده می شود.صفحات این دفترها معمولا شماره گذاری شده و جا برای نوشتن کلمات و عبارات غلط و اشتباه وجود دارد. این دفترچه ها به حفظ اصول نگارش و نگارش املای صحیح کلمات کمک می کند و دانش آموزان را به بازنویسی کلمات و جملات اشتباه تشویق می کند. از مهمترین کاربردهای دفتر املا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش وضوح و قدرت بیان: استفاده از املای صحیح کلمات در ارتباطات نوشتاری و انتقال صحیح و واضح افکار و مفاهیم.

آموزش زبان: آموزش اصول نگارش و تمرین درست نوشتن کلمات و جملات.

اعتبارسنجی متون: کمک به بررسی و تصحیح متون مهم و کاربردی

تشخیص خطا: امکان شناسایی و تصحیح خطاها در آینده با اشاره و شماره گذاری کلمات و عبارات اشتباه در قسمت مورد بررسی.

 

 

برترین کتاب کار علوم و ریاضی

۶ بازديد
ویژگی های اصلی کتاب کار علوم
یک کتاب کار علوم خوب باید یک منبع یادگیری کامل برای دانش آموزان باشد. ویژگی های اصلی یک کتاب کار علوم خوب به شرح زیر است:

با توجه به برنامه درسی طراحی و تنظیم کنید
تنوع و تناسب در محتوا و فعالیت ها برای درک دانش آموزان از مفاهیم اساسی و اساسی
ایجاد بستری برای ارتقا و تقویت مهارت های علمی دانشجویان
استفاده از فناوری های آموزشی و جدیدترین روش های آموزشی فعال
ایجاد جذابیت با استفاده از تصاویر رنگارنگ و تمرین های تعاملی
بکارگیری روشهای یادگیری مؤثر و فعال برای بهبود فرآیند یادگیری و توانایی های علمی دانش آموزان
انعکاس و توجه به توانایی های شناختی و نیازهای فردی دانش آموزان
به طور خلاصه می توان گفت که یک کتاب کار علوم خوب باید طراحی، محتوا و روش های آموزشی مناسبی داشته باشد. تسهیل یادگیری و درک مفاهیم پایه علمی برای دانش آموزان.

انواع کتاب کمک آموزشی ریاضی
برای دستیابی به تمام ویژگی های ذکر شده در بالا، انواع کمک های آموزشی ریاضی جمع آوری و تدوین شده است. بنابراین کتاب کار ریاضی انواع مختلفی دارد و در یک کتاب یا دفتر خلاصه نمی شود. این کتاب ها راهنمای عملی و مرجعی برای یادگیری اصول و مفاهیم ریاضی بوده و با توجه به نیازهای مختلف دانش آموزان تهیه شده است. انواع کتاب کمک آموزشی ریاضی عبارتند از:

کتاب های درسی با کتاب های درسی و توضیحات تشریحی: کتاب های درسی به عنوان منبع اولیه آموزش، دروس آموزشی و تشریحی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.
کتاب کار ریاضی برای تسلط بر موضوع: از کتاب های کار برای تقویت و تجمیع مفاهیم ریاضی آموخته شده در کتاب درسی استفاده می شود.
راهنماهایی با هدف دستورالعمل های گام به گام: راهنماها با ارائه نکات و توضیحات اضافی به دانش آموزان کمک می کنند تا مفاهیم را بهتر درک کنند.
کتاب های مروری و خلاصه: کتاب های مروری و خلاصه به عنوان منابعی با تمرکز بر موضوعات و مسائل خاص در ریاضیات برای دانش آموزانی که علاقه خاصی به موضوع دارند توصیه می شود.
دفترچه یادداشت: از دفترچه یادداشت به عنوان ابزاری برای آزمایش دانش و مهارت های ریاضی دانش آموزان استفاده می شود.
.

کانال های آموزش ویدئویی پویش

۵ بازديد

در کانال ها و شبکه های اجتماعی انتشارات پویش مطالب آموزشی متعددی ارائه شده است. که این مطالب می تواند شما را در یادگیری هر چه بهتر مطالب آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان آماده کند. برخی از مهمترین کانال های ارتباطی با پویش عبارتند از:

کانال پویش در نمایش

کانال پویش در آپارات

کانال پویش در نماشا

کانال پویش در تماشا

کانال پویش در دلفک

اولین مطالب آزمایشی من

۵ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۹ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.